onsdag, april 22, 2009

min åsik sådär!





det har blivit mycket gamla bilder på bloggen på enaste har jag lagt märke till haha, jaja lev med det! Idag har jag inte gjort så mycket, kom hem från skolan och åt lite och degade i soffan typ, men snart ska jag träffa Jakob en sväng, och ta en liten promenad typ, har inte träffat honom på ett bra tag nu,













EN sak som jag känner att jag MÅSTE bitcha om idag är barn / Ungdommar på bussar...
Idag på bussen så gick det på en väldigt gamal gubbe med en rulator,
han kriga först för att ta sig på bussen och ställa sig i "hålet" för barnvagnar och rulatorer och sånt,
där sitter en kille (kanske 14 år) och bara vägrar flytta på sig,
han sitter på den här nerfäll bara sitsen som finns där,
och ger ingen som helst plats för gubben som är så skakig på bena att han knappt kunde stå,
men nej nej den här killen flyttar inte på sig,
OCH JAG TYCKER DET ÄR SKAMLIGT!
så jag roppade från min plats längre bak att gubben kunde få ta min plats om han ville,
så det gjorde han.. detta har hänt fler gånger,
och det är inte ofta jag ser någon erbjuda sin plats till äldre människor, jag tycker att man gör det..
vi ungdommar är så pass unga och krya att vi faktiskt kan stå upp några håll platser,
Det var iaf vad jag hade och säga haha men nu ska jag springa iväg, puss och hej!

2 kommentarer:

Charlie sa...

Fan va snygg du var i blont :D

MycketElla sa...

haha tack! men jag tröttnade du vet ^^ fast saknar det galet ibland!