onsdag, november 18, 2009

ni kommer skämmas när ni väl växt upp

ibland blir man så trött, sitter och funderar på hur allt kommer vara om några år,
när våran generation är ute i vuxen livet och jobbar, ska folk fortfarande hålla på som dom gör nu då?
snacka skit bara för skitsnackets skull, hitta på saker, slänga blickar i korridorer, anonyma kommentarer och mejl,
avensjuka i dess renaste form, håller man på såhär när man är snart fyllda 18
så har jag svårt att tro att man växer ifrån det, jag hade ett liknade dilemma en gång,
när jag gick i sexan.... (haha) och kan bara tänka mig vad snacket går nu,
"hon vill lägga ner, fan va skrajj hon är" inte riktigt, skulle kunna gå i gamla banor,
slåss, skrika, göra folks liv till ett helvette, men det kommer bara tillbaka sen,
och för att vara ärlig så har jag bättre saker för mig, people to meet, places to go
vad tjänar jag på att slösa bort min tid på att tjaffsa med människor jag knappt känner eller bryr mig om,
jag är 18 år, tjänar ingenting på att bete mig som 13, så kalla mig skrajj, kalla mig pinsam
men det är JAG som har gott samvete i slutet sen, när ni står som omogna fån och bara undrar
"vad var det som hände?" lycka till med livet, och ja.. jag menar det faktiskt, för jag är en bättre människa

Inga kommentarer: